Anywhere I lay my cat is home

Jag har haft problem med drömmar senaste tiden. Den nattliga versionen alltså. Jag ser mitt drömmande som en gåva, även om jag inte får väldigt konkreta sanndrömmar, så är de oftast intressanta och fulla med spännande budskap. Men senaste tiden, oavsett om det varit fina eller svåra drömmar, så har de lämnat och skava i mig då jag vaknar. Det är väl mitt allmänna sinnestillstånd som orsakar detta, men det känns lite tungt att inte bara kunna släppa då morgonen kommer.

Inatt var det många olika scenarion som stannade kvar i mig då jag vaknade, och man kan väl säga att jag vaknade på fel sida av sängen. Igen. Jag hade noll lust att stiga upp eller göra något överhuvudtaget. Kändes typiskt depressivt.

Men väl nere i köket insåg jag att idag är mitt nymålade skåp äntligen torrt och var redo att hitta sin plats. Jag skrev om skåpet i det här inlägget. Jag ville ju väldigt gärna visa er skåpet vilket innebar att jag måste städa lite. Mitt hem är oftast ett enda rådd, speciellt då jag mår dåligt alltså, men jag tycker om att ha det städat och fint, så jag tog mig själv i kragen och fick i alla fall ett par hörn så pass städade att de går att visa.




Nej, det lär inte vara så här estetiskt och stilrent särskilt länge. Alldeles för många prylar och böcker ska in i hyllorna. Men en liten stund ska jag nog njuta av detta stilleben.  Och ja, det är gamla porrtidningar på nedersta hyllan. 70-talet var ju riktigt vackert.





På matbordet har jag valt att placera några saker som betyder mycket just nu, som ska hjälpa mig attrahera mina drömmar. Bland annat tre böcker som varit viktiga informations- och inspirationskällor, nämligen Lyckan är en gammal gård, Flyttning av gamla hus och The Dirty Life.

På bordet finns spiken jag också nämnde i det här inlägget. I tärningslådan ska jag samla andra affirmationsgrejer som kommer att hjälpa mig på vägen. Just nu finns där bara en lista jag skrev på den ensamma midsommarkvällen. En drömhemslista. Saker och rum som jag verkligen vill ha och inte tänker kompromissa bort då den dagen kommer att jag kan skapa mitt eget hemman.




Så här ser det ut i den överbelamrade ateljéhörnan just nu. Jag har haft problem med min högra hand och har inte kunnat måla eller göra drömfångare på några veckor. Det är en stor sorg. Men jag hoppas lösningen är nära. Trots det har jag ju målat möbler, med tillhörande värk efteråt, så kommer lusten riktigt hårt på så nog målar jag. Må det bära eller brista. Just nu är halvfärdiga "Jag stannar hos dig del 2" på staffliet.



Det här är arbetshörnan. Jag bytte nyligen plats med mitt skrivbord och detta "hobbybord" och trivs med lite mer utrymme där jag ändå sitter mest. Som ni ser är mitt hem fullt av tavlor - så om någon är sugen att handla konst hör av er!



Ovanför skärmen trängs inspirerande bilder, minneslappar och små, söta hälsningar jag fått.




Och här är han, Klöver. Det här är en bild från i våras då en vän så snällt byggde kattkoja. Klöver är en riktigt stor kärlek och jag är lyckligt lottad att ha honom i mitt liv.


Kommentarer