Sommarpost

Trots att jag genomlider en nedstämdhet just nu finns det mycket vackert runtomkring mig. Kanske dessa bilder gör er glada också.

Jag har en nyfunnen kärlek till blommor. Till skönhet. Förr ville jag mest odla sådant som går att äta, allt annat kändes onödigt. Men för några veckor sedan, då jag mådde riktigt dåligt, stötte jag på en rosbuske billigt i mataffären. Jag ville glädjas åt något och insåg att en ros kan jag glädjas åt hela sommaren.

Först efteråt fick jag höra en historia som klingade rent i själen. Jag vet inte om den är från Bibeln, Koranen eller någon annan gammal text, det borde jag undersöka. Men den går ut på att om du bara har en enda liten peng kvar, köp då inte den lilla smula mat du kan, eller något liknande. Köp en blomma! Njutningen du får av att beskåda skönheten kommer att attrahera allt du behöver.

Så - jag har en nyfunnen kärlek för skönhet och jag försöker hitta den överallt. Speciellt i min trädgård. Detta hyrda hus råkar ju bjuda på en vildvuxen men ack så vacker trädgård. En del av dessa bilder finns dessutom att fås som vykort. Kontakta mig på alexandra.soulmama@gmail.com eller kolla in www.univocalmusicwebshop.com!











Kommentarer