Min personliga almanacka

Nu är det ju faktiskt så att jag fortfarande är på sjukledigt. Och jag är livrädd för att påbörja projekt, eller ens tänka tankar till slut. Jag är rädd att orken ska ta slut innan jag ens hunnit börja på något - och sedan tvingas känna besvikelse över mig själv igen. Så jag tar det fortfarande lugnt.

MEN jag tänker ju också att senast nästa år så är ju verkligheten en annan. Jag tänker att nästa år, om inte före det, så då ska jag orka, och jag ska vilja, och jag ska göra, och jag ska LYCKAS. Med vad det nu än är jag gör då.

Så då jag såg att fantastiska bokstavsillustratören Sofie Björkgren-Näse gjort ett samarbete med Personlig Almanacka, ja då var det ju bara att klicka hem en inspirerande sådan, att fylla med drömmar och planer. Den börjar ju 2016, så ingen stress. Men åh, den är så fin att jag gärna hade haft en från och med idag, eller helst igår :)

Det är ju inte så att detta är närproducerat, men Sofie är det, så att säga. Kronoby-bördig precis som jag. Det fanns flera fina omslag att välja bland, både mer och mindre färgglada. Jag fastnade egentligen mest för en av de färgglada, påbörjade beställningen, men ändrade mig i sista stund. Det här mantrat kändes mer passande, färgerna bidrar jag själv med i mitt liv.

Always remember your focus determines your reality.



(Jag älskar att jag är född på diktens och sommarens dag!)


Ni hittar Sofie HÄR!

Kommentarer