Att återfödas

Bara en uppdatering. Jag lever. Jag är igen återfödd till ett litet liv i detta livet.

Ni vet det där med att då man stänger en dörr så öppnas en annan. Tja, ibland känns det ju som att man stänger en dörr och sen springer man rastlös och deprimerad fram och tillbaka i en korridor full av till synes låsta dörrar.

Men tänk då det går så, att den man lämnade bakom dörren man stängde plötsligt stormar ut genom en annan dörr med öppna armar, och sedan leder in en i något nytt.

Så kan man väl säga att det gick för mig. Vart dörren egentligen leder vet jag inte ännu. Men på sätt och vis har jag åter landat i en närvaro, i en närvaro av någon jag älskar.

Jag ska göra mitt bästa för att bli frisk, och vara en så stark och ljus och älskande människa som jag bara kan. Det är inte lätt. Men jag tror det blir lättare nu då jag kanske igen får spegla mig i någon som ärligt visar både mina bästa och sämsta sidor - och accepterar dem.

Min nya bok fick ett nytt slut. Nu är det tecknande och korrigeringar som ligger framför mig. Allt gott och allt ont för något kreativt med sig. Jag försöker ta det tillvara.



Kommentarer