Hem-ligt julinlägg

Det börjar vara en stund sedan jag gjorde ett hemma-hos-inlägg, därav detta hem-liga julinlägg, nu då stämningen lite infunnit sig.

Jag har inte varit någon stor julfirare på många år. Pyntat har jag inte gjort i alla fall. Men i år skaffade jag ett par ljusslingor redan då höstmörkret föll, och igår skaffade jag ett par till, bara för stämningens skull.

Den stora, stora flaskan som nu står under vardagsrumsbordet hade jag tänkt lägga en vit ljusslinga i. Men det fanns inga tillräckligt korta, vita. Så det blev en hiskelig grön. Nåväl. Den längre vita jag hittade pryder bokhyllan.



På staffliet står två julklappar halvfärdiga. Det är dags att ta fram penslarna nu. Nedanför staffliet ser man mitt nya projekt som påbörjades för någon dag sedan. Får se vad det blir av herremannen i stjärnhimlen.

Några andra julklappar blev väldigt halvfärdiga då en beställning jag gjort för flera veckor sen verkar ha fastnat i posten eller något sådant. Men som tur är så är min familj inte på något sätt besatta av att få en massa grejer. Mysigt blir det i alla fall, hemma hos mammorna imorgon.


Men en av mina favoritjulklappar till mig själv är denna lavemangkopp från Lundagård, som agerar snörhållare. Jag söker ständigt efter fler, och om jag hittar kommer de att hamna upp på väggen. Jag har så många olika hampsnören och liknande, och detta system är perfekt!


Detta ser ju väldigt juligt ut för någon som inte riktigt brukar pynta. Men jag hittade den fulsnygga, mörkgröna ljusstaken för ett par euro på loppis, och mindes mina röda, oanvända ljus. Och visst, det blev riktigt mysigt med stenarna, flummböckerna och herr Fikus :)

Fridfull midvinter till er!

Kommentarer