Loppiskärlek

Jag skulle inte kalla detta en ytlig blogg. Jag skulle inte heller kalla mig själv ytlig. Men jag orkar inte skriva om dåligt självförtroende eller trötthet eller besvikelser just idag.

Istället blir det ett litet inlägg med några nya loppisfynd, och några äldre. Vartefter att jag städat bort saker har jag ju också gett mig själv tillåtelse att handla "nytt" på loppis - då något kommer emot som får hjärtat att banka lite hårdare.

Det har blivit en del billiga kläder på sistone, men också lite småsaker till hemmet.

Jag har plockat bort en av skåpdörrarna i köket, för att öppna upp lite, och för att få se lite färg tack vare min brokiga samling koppar och muggar.


Det finns några andra öppna hyllor i köket också, med burkar och andra finheter. Bland annat den vita skålen med blommönstret som är en av de nyare fynden. Inuti står också en mindre skål i samma serie som väntar på att bli använd.


Dessa burkar köpte jag för att den runda av dem väckte starka nostalgikänslor. Hade mamma månne en sådan då jag var liten? Med sysaker i?


Burken med pennor återfann jag igår. Den hade stått undangömd med blandat skräp i. Nu pryder den skrivbordet istället. Mycket bättre!


Lådor och olika former av förvaring är något jag plockar hem ofta. Nu börjar det dock bli så att jag inte riktigt vet vad förvaringen behövs till. Jag har "för lite" saker som är många av samma - sådant som lådor och burkar är bra till. Vad ska jag ta mig till med denna trälåda? Den har ett lite för smalt format för att passa tidningar eller andra pyttsor. Vad har man månne som är långsmalt som kunde stå i denna? :D


Tja, och en bild på mig då. Det är inte så ofta jag tar selfies, och i ärlighetens namn försöker jag ju se fin ut i min enkelhet då det händer. På den här bilden ser jag ju söt ut, det ger ju lite självförtroende. Men jag ser också tio år yngre ut, vilket mest är humor.

Kommentarer