Silversmide, Arabiafynd och en bättre vargbild

Silversmide har blivit väldigt populärt. Jag har länge varit intresserad av att pröva på hantverket - men känt mig lite för nervös och trött för att ta mig på kurs - och kanske lite för fattig.

Men idag var jag på min första silversmidekurs. En gång till blir det i vår.

Jag trodde aldrig jag skulle få något klart redan på första gången, men visst - en vacker ring gjord av en gammal silversked blev det. En riktig warrior-ring.

Det var roligt, intressant, och jag har ont i rygg och händer. Precis som jag trodde :)

 Ringen i bakgrunden är gjord av jätteduktiga Nina Pörn på Uruz.

 




Jag hann börja på en till ring - den blir med en ametist. Ni får vänta på resultatet.

Igår tog jag en sväng på loppis och jag känner mig tvungen att visa vad jag hittade. Inget jag egentligen behöver - men om jag hittar Arabia-kärl för en spottstyver då handlar jag. Det känns som en investering.



6st mindre Otso-tallrikar och en Taika-sockerskål fick jag för sammanlagt 17€. Det är en "vinst" på typ 50-lappen. Inte illa. Och fina är de!

Här kommer "Howling for you" igen. Bättre bild på en tavla jag är väldigt stolt över.


Kommentarer