Hår

Det finns själ i hår. Det är bara så.

Behöver man förändring gör man ofta något åt håret. Om det sker förändring som man behöver hantera , ja, då kanske man gör något åt håret.

Stora förändringar - som att klippa bort dreads - kan ge enorma reaktioner som gråt och förtvivlan - och sedan något alldeles nytt.

Små förändringar - som att jag igår klippte mitt hår själv, lite - det gör att man känner sig lite ny, men man behöver inte kämpa med en ny identitet.

Jag klippte väldigt lite, egentligen mest bara topparna, men nu då det är lockigt efter nattens håruppsättning så ser det ganska mycket kortare ut. Wee! :)


Vad har Soulmama googlat? Lena Dunham. Hon är lika gammal som jag.
Tja, olika falla ödets lotter.

PS. Jag har tydligen problem själv att svara på kommentarer. Ska försöka fixa det snarast! Jag ser er, jag hör er! :)


Kommentarer