Alexandra 6 år

Om lite mindre än en månad fyller jag 30. Jag brukar normalt inte bry mig i att fira så mycket, men nu känns det lite som att jag vill det. För min egen skull. Som att ett nytt kapitel måste börja - och det ska börja med något glädjefyllt.

Samtidigt har jag väl lite kris, och tänker mycket tillbaka. Både på detta liv och tidigare liv. Och funderar framåt - vad det riktigt ska bli av det hela...

Sådär lagom så dyker det förstås upp en låda med mina gamla brev, och en hel drös med teckningar och sagor som jag trodde var försvunna för evigt.

Ett par teckningar slog an i hjärtat. Speciellt denna teckning i bläck från då jag var endast 6 år. Redan då en SUCKER FOR LOOOOVE. Åh, vad jag längtade, och mitt hjärta suckade.



Och lite äldre måste jag ju ha varit då jag ritade dessa hippieteckningar. Tänk - jag som alltid kommit ihåg mig själv som den som drömde om att bli rik kläddesigner sedan jag var riktigt liten - tydligen har jag också alltid burit naturen med mig. Gott så.
 

Nu middag med mammorna, mommo och morbror Tomas - konstnären ;)

Kommentarer