Festivalhelg! Wentusfest + Paviljonki goes metal vol.1

Ja, gårdagen bjöd på två musikhändelser jag ville delta i. Wentusfest förstås, som jag designat alla logon och reklam till. Jag ville definitivt se Paleface tillsammans med Wentus Blues Band! Tyvärr var ju inte min mage eller mitt psyke i sånt skick att jag orkade delta särskilt länge - närmare bestämt bara ett par låtar. Men det var en fin tillställning, och jag önskar jag hade klarat av att vara längre.

Hursomhelst, hatten av för Robban och hela Wentus Blues Band - och såklart Paleface som alltid levererar superbt!

Bland annat tröjor med min design fanns på plats! :)


Senare på kvällen fick jag sällskap av den finaste till Paviljonki goes metal vol.1 i Högnabba, Terjärv. Jag ville såklart se mina fina vänners band Trionity live igen! Paviljongen var fin - men det brukar alltid bli sådär för mig med hård musik i litet utrymme - lite för mycket skrän. Dels beror det såklart på utrymmet, dels på mixaren. Men jag njöt i alla fall. Jag älskar ju deras musik! Riktigt bra lät det utanför paviljongen då jag gick ut för att få luft och en stund för mig själv.

"If you believe that you
are a part of me
Then you will see
The real reality..."

Och ja, då Nikka sjunger det är jag alltid till fullo en del av honom. Så fina texter, och så skönt med omväxling - att jag kan falla för denna progressiva metalmusik...



Det blev en fin dag, trots att det var utmanande. Och allra stoltast är jag över mig själv - att jag trotsade mitt mående och tog mig till båda ställena - även om Wentusfest-besöket blev väl kort. Jag gör mitt bästa.

Tack till alla inblandade! <3

Kommentarer