Kärlekskrapula

De senaste dagarna har varit en balansgång mellan utmattning, otrolig värk i axlar, nacke och käke - men också otroligt mycket kärlek, gos och närhet. Det är otroligt vad närhet och beröring kan göra för smärta, och trötthet. Jag är väldigt tacksam.

Det är den bästa medicinen. Det är också därför jag utför beröringsterapi. Den är visserligen helt icke-sexuell och icke-sensuell - men beröring i alla kärleksfulla former är helande.

Nu har jag lite abstinensbesvär, eftersom oxytocinet som pumpat i mig senaste dagarna nu mattas av. Men det gör ingenting. Man skulle inte sakna om det inte fanns något vackert att sakna. Och jag myser på i mitt loppisfyndade hockeyunderställ som agerar pyjamas då jag sitter framför brasan och unnar mig lite tv-serier och gos med Klöver - också mycket helande.


Och jag ser framemot natten. För senaste veckan, eller kanske det är längre än så, så har jag haft helt otroliga drömmar. I en dröm blev jag skjuten två gånger av en gangster med pistol. Men det var nog den mest påtagliga "lucid dream" (klardröm) jag haft, för jag klarade av att förstå att om jag dör i drömmen så kommer jag att vakna. Och jag ville inte vakna, jag ville rädda mig själv först. Det lyckades jag också med! Jag ändrade historien så pass att jag tog mig ur situationen vid liv och hann kalla på hjälp innan jag vaknade. Det kändes stort och fint.

I en annan dröm såg jag ett par ugglor. Och i alla drömmar med vackra ting så får jag aldrig kameran att fungera. Jag får inte fokus, eller så funkar inte knapparna. Men i den drömmen lyckades jag fota dessa vackra varelser.

Jag tror mycket av min utveckling sker också nattetid - och det är spännande att somna. Så god natt på er - och dröm sött, eller i alla fall givande! <3 

Kommentarer