Vinterbona

Även om det känns som att jag (igen) missat sommaren med min dåliga hälsa, så är hösten rätt mysig och välkommen. Man får ju ta livet som det är, och jag försöker mitt bästa att njuta. Jag har haft ork senaste dagarna, och försökt vinterbona mitt hem.

Idag bar jag in sista veden, och radade upp en hel del härinne färdigt. Jag påbörjade också arbetet där ute med att plocka in krukor och liknande. Jag spikade upp ett fint gammalt trädgårdsverktyg i kvisten, och flyttade in pelargonen.




Häromveckan hittade jag också väderstrecken i det höga gräset. Tuppen saknas, men kanske han dyker upp en vacker dag. Kanske han är en flyttfågel?


Här ser ni mitt förskräckliga försök till att bygga mitt eget fågelbräde. Vetef*n hur jag ska få ihop mina delar :D

Men något av det bästa med hösten är nog att man får plocka fram alla härliga yllesockor! Jag är så lyckligt lottad som har både mommo och fammo, och nu också syster, som stickar en hel del. Så en färgglad korg finns till förfogande för alla kalla fötter och händer.


Och de som är mest lyckliga över att jag inte haft ork med trädgården i sommar är alla småfåglar som nu äter sig mätta på bland annat brännässlor. Här är gråsiskorna som fyller mina odlingsbänkar varje morgon. Fina rödhättade varelser!


Kommentarer