JAG ÄR JÄGARE!

Idag fick jag min jägarexamen!

Faktum är att det var andra gången jag skrev jägarexamen, första gången fick jag underkänt med ETT enda fel för mycket. Då hade jag feber och var inte alls tillräckligt påläst. Men jag tog det ganska bra - det var nämligen första gången någonsin jag fått underkänt i ett prov. Så vitt jag minns. Alltså insåg jag genast; den erfarenheten behövdes :)

Men idag hade jag endast fyra fel (man får ha åtta fel) - vilket tydligen var "jättebra" enligt verksamhetsledaren på plats. Examen är faktiskt rätt så svår, så jag antar att många klarar den sådär just och just. Jag är nöjd med endast fyra fel och JAG ÄR JÄGARE!

Om ett par veckor kommer jaktkortet på posten och då jag betalat min jaktvårdsavgift så får jag officiellt jaga!

Men det lär jag inte göra. Jag har ju alltså planerat jaga med pilbåge. Då krävs inte skjutprov eller liknande - men definitivt SKILLS som jag inte har. Jag ska försöka få min kropp i skick så jag klarar bågsskytteövningar i Kokkola framöver, och med tiden ska jag nog bli en riktig bågskytt. Det får ta den tid det tar - jag är bara väldigt glad över att jag faktiskt kan klassa mig som jägare nu!

Men helgen kommer jag att tillbringa med fem små kattliv, och ett par större, och försöka ta det riktigt lugnt. Bastu, god mat, och bokskrivande. Och kattfnatt! :)

Jag ber om ljus och kärlek för de som behöver - jag är med er. <3

 PS. Nej, jag ska inte jaga varg, men min tavla "Howling for you" kändes ändå passande. (Finns som tryck på www.soulmamaarts.com - och ALLT till -10% med rabattkoden: midvinter2016)

Kommentarer