Nattmöblering & svårigheten att släppa taget

Under helgen med kattungarna vid mammornas har jag hunnit med liten tjejkväll, ledighet och väldigt många tankar på hur jag ska möblera om vardagsrummet/kontoret/ateljén. Ibland blir jag sådär manisk och måste få förändring.

Storleksmässigt är det ett okej vardagsrum, men för mig ska det fungera som kontor och ateljé och vara funktionellt då jag tar emot kunder till medial vägledning. Jag gillar stora, bastanta möbler men luftig inredning. Nu har jag en massa "små" möbler och ingen luft alls.

Nåväl, här ser ni resultatet - just nu. Jag höll på halva natten och nu vet jag inte om jag kan vänja mig vid den här förändringen. Även om den inte är så stor.

Jag bytte ut mina handsmidda bord till ett mindre, ovalt bord moffa har snickrat. Just nu behöver jag inte ett stort matsalsbord, så det ska nog gå med ett mindre, och mer svängrum fick jag nog. Min linoljemålade hylla fick bo under fönstret invid bordet. Egentligen fick jag ju inte bort så många möbler som jag önskade, men jag är på väg.

Jag vet ju precis hur det där drömhuset ser ut. Den stora österbottniska bondstugan, där många av mina möbler skulle rymmas och må bra. Så det är svårt att släppa taget. Men just nu borde jag nog rensa.




Och resten av inlägget är katter! :D

 


 

Kommentarer