Produkttestande, byråkrati & blodprov

Om någon ännu undrar vad jag riktigt har sysslat med och vad jag tänker syssla med framöver kan man ju läsa årets första inlägg HÄR.

Som jag skrev där så började året fint och det är jag glad över. Hoppfull och vacker känner jag mig. Men förstås så bjöd ju första vardagen på lite mindre trevliga saker. Jag har nämligen äntligen fått en tid till en endokrinolog i mitten av månaden, och idag skulle alla prover tas som läkaren önskat.

Jag tycker inte om att ta blodprov. Det är inte nålen, eller blodet, det är bara skrämmande. Speciellt på tom mage, för jag blir verkligen vimsig och illamående då jag inte ätit. Och igår åt jag för lite, så det var riktigt svårt att ens köra till labbet i Kokkola imorse.

Värre blev det ju då jag såg sköterskans förskräckta min då hon printade ut den meterlånga etikettremsan. Hon sade genast att hon nog ska kolla med någon om hon kan kombinera vissa prover, för hon vill inte ta sådär mycket blod.

Jag fick lägga mig ner och vänta. Men tyvärr verkade hon inte få minskat proverna. Det blev väl lite över 20 provrör och hon fick sluta då det inte kom mer blod. Som tur var så verkade ändå de rören räcka, så jag slipper ta mer än ett till imorgon.

Jag låg en ganska bra stund, försökte dricka och äta lite innan jag ens kunde lyfta huvudet. Hon tog också EKG, så det var ju inte bråttomt att stiga upp. Då hade jag ändå varit där redan en timme på grund av alla prover.

Jag hann just och just slänga i mig en banan på vägen till medicinska polikliniken där jag skulle få en dexametos-tablett som jag ska ta ikväll inför morgondagens blodprov.

Det var minsann en skakig förmiddag. Men jag klarade den ensam!

Sedan dess har jag försökt sammanställa bokföringen, inventariet, kördagboken och kassan. En företagares mardröm. Som tur är har Soulmama Arts (hittills) haft råd med bokförare, så jag behöver bara lämna över allting imorgon och så hoppas jag allt blir som det ska.


Jag njuter som bäst av tanken på att få fylla dessa nya anteckningsblock! De kommer från RedBubble där ni som bekant kan få mina bilder tryckta på diverse olika produkter - allt från klockor till kläder till väskor och muggar.
Jag beställde några muggar till julklappar åt nära och kära, och tog samtidigt två häften åt mig själv. Sådär passligt till 2017-projekten :)

Det översta häftet är min design - och det undre är en annan konstnärs verk.
 

Det bästa med de fina häftena är nästan ändå fickan som finns baktill i häftet! Jag älskar då det finns sådana i kalendrar och häften, så man lätt kan plocka med sig visitkort, små minneslappar och sådant.

Kommentarer