Nu är rävbyrån klar!


 Jag har delat lite bilder på Instagram av detta projekt, men nu är det äntligen klart!

Så här är det; jag älskar bruksföremål och möbler. Jag älskar nötning, patina, historia. Och det saknar jag ibland i mina tavlor. Klart att det är underbart att de ska få hänga på någons vägg i åratal, förhoppningsvis, och leva på det sättet. Men tavlan förändras inte. Inte mycket i alla fall.

En möbel kan förändras. Bruksföremål förändras. Jag har nu restaurerat en byrå. En möbel som ska få åldras med sina ägare. Som ska nötas kanske av generationers barnahänder. Faktiskt, något som FÅR nötas. Underbart!


Byrån i sig själv är ingen dyr sak, och jag är ingen professionell möbelrestaurerare. Men jag gjorde mitt bästa med att slipa, grundmåla och förstås måla konstverket. Och så några varv lack. Det var ingen dyr pjäs då jag började bearbeta det beiga originalet. Men nu är det ett konstverk som ska få leva hos någon. Nötas och älskas och BRUKAS.


Byrån kostar 450€ och jag hoppas verkligen någon vill förgylla sitt hem med detta mitt själs arbete. Kontakta mig på FB eller på alexandra.soulmama@gmail.com om du är intresserad!



Kommentarer