Gissa djuret!

Jag nämnde HÄR att jag kom hem med ett djur från Jul på Torgare och jag lovade bilder.

Jag har många gånger sett folk ha motorsågstillverkade björnar på sina gårdar. Ibland andra djur. Jag har alltid tyckt att de är finare än diverse tomtar och troll, men inte intresserat mig nämnvärt. Inte innan jag får syn på ett gäng djur på Torgare. Björnar, jo, älgar, jepp. Men också dessa fantastiska varelser:


Jag föll pladask för dessa behornade djur. Är det ett rådjur? En bergsget?


Raimo Salo har tillverkat dem, och jag tror han kallade dem rådjur - men man får väl tolka som man vill. Personligen kände jag sådan kärlek - det kändes som att jag hade hittat på djuret själv på en av mina tavlor - och jag ville verkligen ha en. Det fanns en som var över metern hög säkert, men den kostade för mycket. Så denna köpte/fick jag. Tur att jag har någon som älskar mig och tycker jag ska falla för såna här galna frestelser :D


Och universum är ju jätteroligt. Så fort vi kommit fram till djuren frågar jag priset på detta djur. Och Raimo tar tag i djurets horn då han pratar - och han bryter av det i misstag! :D Så det kändes verkligen som att jag skulle ta hem det skadade djuret - till rabatterat pris såklart. Vissa saker är så tydliga och så otroligt humoristiska.

Nu vet jag inte om jag ska ha djuret inne eller ute, men tills jag får fixerat hornet ordentligt borde jag nog ha det inne. Kanske som ett alternativ till halmbocken vid granen.

Ni får gärna kommentera om ni har åsikter om vad det är för djur! :)


Kommentarer

  1. Definitivt något slags Narniadjur!

    SvaraRadera
  2. Provar att kommentera igen, testing testing

    SvaraRadera
  3. Tack! :) Nu funkar kommentarerna!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar