Hattbjörn drömmer om Verklighet


Jag hade ju en hel del att göra idag, men igårkväll då jag inte kunde sova koma jag på en tavelidé - och då hjälps det inte. Dagen har gått åt till att måla!

Jag ville testa att kombinera ett litet fantasidjur - hattbjörnen - med något lite mer verkligt - som en domherre.

Det blev ett sånt här möte :)


Jag tror inte den är riktigt klar, men glad är jag av den!

Och igår målade jag på en liten rävtavla. Det var en "dekorativ plansch" i en fin ram som jag hittat på loppis som fick agera duk den här gången. Jag tycker om att använda annat än vanliga dukar ibland då det finns skivor och ramar att tillgå.

Jag delade mina processbilder på Facebook och Instagram, och tavlan blev såld så fort jag dragit sista penseldraget! Så jag rekommenderar att följa mig på FB och Insta ifall du är intresserad av ett original - det går undan ibland :)


Kommentarer